Halaman

Thursday 25 February 2016

Langkawi Trip 2016 - Day 1

   ~~ Assalamualaikum ~~


Impian menjadi nyata!!! hahahha :D Tiba-tiba dengar khabar esok gerak Langkawi. What the tuutt.. Betapa happynye. Huahaha :D Tak percaya bhai nak jejak luar negeri. Sebelum ni Melaka dengan Port Dickson je. Routine kalau pergi Melaka and Port Dickson bilik, makan, laut, bilik, makan, laut tu je lah. Hahaha. Sampaikan pergi Bandar Melaka pun tak rasa apa-apa.



Langkawi famous dengan chocolate, laut pun lawa juga, banyak orang barat, lepak tepi pantai boleh gugur iman. Hehehe. Tapi aku bukan orang macam tu. Orite, aku akan cerita first day aku di Langkawi. Pergi rumah kakak kat Shah Alam naik kereta dia. Lepak-lepak dulu kat rumah dia then jam 1.30 pagi (20 Feb) gerak jeti Kuala Perlis. Sampai dalam jam 9 pagi camtu lah terus beli ticket ferry ke Langkawi, perjalanan dalam 1 jam.

Bilik, kereta semua dah book awal-awal. Jejak Langkawi, perghh , gerun sungguh. Huhuhu. Tak percaya dapat pergi hujung Malaysia. Okay, semua kelaparan jom singgah restaurant kaki lima. Sambal belacan perghh!! Mantop :D Pergi mana-amana restaurant kat sana mesti ada sambal belacan.

Dah jam 11, bilik boleh check-in jam 2, so gerak SkyCab dulu ambik angin. For the first time naik cable car. Hahaha. Tapi tak gayat pun biasa je. Hihihi. Tak percaya dapat naik. Nice view, very very good view. Angin dia perghhh!!. Biasanya kalau pergi mana-mana macam i-City ke Sunway Lagoon ke mana ke kitorang tak beli gambar tapi kat kat sini kitorang borong gambar. Hahaha. Langkawi tuuu, jauh tak kan nak tinggal kenangan kat sana je, betul tak? Tapi rugi juga tak masuk Sky Bridge. Kitorang tak tau macam mana nak masuk, time dah turun cable car baru lah perasan RM5 je nak masuk. Aduhh rugi-rugi :(



Tu je gambar kat cable car yang sempat aku upload, banyak lagi tapi ada kat phone orang lain. Kalau nak tengok gambar-gambar yang lain boleh lah tengok kat instagram aku @akbarsempoiblog tapi nanti-nanti lah aku upload. Hihihi. Nama tempat dia Oriental Village. Kat sana ada SkyCab, SkyDome macam 6D tapi tak pakai 3d glasses, masuk dalam, bumbung dia bulat, bumbung dia tu screen. Macam mana mau cerita hah. Yang penting gitu lah. Then ada SkyRex, naik tram tengok dinasour tapi kitorang tak masuk, 3D Art Museum tak masuk, dah itu je yang aku ingat.

Boleh tahan suasana ala-ala kampung dia, teringat kat Sunway Lagoon style jalan dia. Barang-barang semua murah kat sana tapi yang mahal minuman dan makanan. Air mineral RM2.50 jai. Tak pe lah, dah kata melancong mestilah kena tebal poket. Hahaha.

Dah penat, jom masuk bilik rehat. Buka pintu bilik nampak laut, perghh!! Mat saleh berjemur! Hahaha. Baru je lepas solat buka pintu batal wudhuk. Kekeke. Aku tak mandi sebab cuaca kat sana panas gila! Aku just jadi photographer awek cina. Hehehe. Dia suruh aku tangkap gambar dia, memang senget-senget lah gambar nya. Hahaha.



Pantai Cenang lawa! Malam jalan-jalan dah macam kat london. Hehehe. Kedai tepi jalan lawa. Makan kuey teow dia, perghh! Hebat. Hahaha. Jalan-jalan sambil beli baju, seluar untuk mandi esok. Hehehe. Okay itu je lah untuk 1st day at Langkawi. Harap semua enjoy. Nantikan 2nd day at Langkawi! Follow instagram @akbarsempoiblog untuk update terkini. hehehe. Thank you so much for reading my blog ;)